Co si ještě můžeš přečíst?

Dovolená (nejen) v Jeseníkách

S přítelem a přáteli jsme vyrazili na dovolenou do Jeseníků. Plánovali jsme ji už před rokem, ale bohužel (a vlastně i bohu dík) nám nevyšla. Navštívili jsme známá krásná místa a musím říct, že tahle dovolená vyšla na jedničku. Počasí naprosto božské, hotel skvělý, všechno vycházelo přesně na čas, žádné problémy. Dovolená jako na objednávku.

První den jsme navštívili zámek Častolovice a zámek Velké Losiny. Velice mě zaujala zámecká zahrada u zámku Častolovice. Kouzelné místo, a ještě tam mají oboru s daňky a dalšími zvířaty. Velké Losiny mají taky krásnou zahradu plnou krásně rozkvetlých keříků.

Druhý den byl trochu náročnější, protože jsme ušli šestnáct kilometrů, ale jen do kopce a z kopce. Nejdříve jsme dojeli lanovkou k rozhledně U Tetřeví chaty a odtud se vydali po turistické trase k Vodní elektrárně Dlouhé Stráně a následně sjeli sedmnáctikilometrovou trasu na koloběžkách

To byl adrenalin! Doporučuji! Já jsem se tedy trochu bála, že nedobrzdím, takže jsme si rychlou jízdu začala užívat až ke konci, kdy jsem se, jak se říká, otrkala.

Když jsme se naobědvali, vyrazili jsme směr Praděd. Dojeli jsme autobusem na Ovčárnu a od té šli pěšky až na vrcholek Pradědu (3,5km do kopce). Bože, to byla ale taková krása. Já miluji výhledy a užívala jsem si to. Místy byl ještě sníh. Vyhlídku jsme stihli jen taktak. Bylo krásné počasí a výhled nebyl špatný. Naplánovali jsme si na tento den wellness, protože jsme věděli, že se bude hodit. A hodil! Asi nemusím říkat, že jsme spali jak zabití.

Třetí den náš čekala Dolní Morava, která byla hlavním cílem našeho výletu - Stezka v oblacích, ale hlavně nový visutý most Sky Bridge 721. Upřímně jsme ani nevěděli, že se něco takového staví, a díky tomu jsme ráda, že nám to před rokem nevyšlo, protože bychom to nezažili. No, jelikož mi nejsou výšky příjemné, bylo to něco pro mě. Překonávala jsem se už na lanovce, na Stezce a most byl nejvyšší level. Stezku rozhodně hodnotím jako nejlepší v celém Česku.

Po Stezce nás čekal visutý most, na který se musíte udělat rezervaci, protože kapacita je 200 lidí (na každou hodinu). Lidičky zlatí! To byla naprostá pecka, ačkoliv jsem se dost bála. Začátek a konec mostu se dost houpal. A nejhorší je mřížkovaná cesta, kde vidíte pod sebe. To jsem teda nekoukla ani jednou, nebo by mě fakt odvezli. A nejlepší na tom je, že zpět musíte jít po stezce, protože most je jednosměrný. Aspoň to nutí trochu k pohybu.

Naobědvali jsme se a teď jsme rozhodovali, jak se dostaneme dolů, protože máte na výběr lanovku, mamutí bobovou dráhu, kolo či koloběžku. Chtěla jsem vyzkoušet bobovou dráhu, protože vypadala fakt hustě, ale já se klepala ze strachu, že nevím, co mě čeká, aby mi třeba z toho nebylo špatně. No, chuť byla silnější a na bobu jsem jela s přítelem. Na té dráze dosáhnete až padesátikilometrové rychlosti, což teda my asi nedosáhli, protože jsme do zatáček brzdili (ten pán nám nahoře řekl, že to brzdí samo, přes počítač - no, nepřišlo nám to, ale nejspíš proto, že jsme nedosáhli té rychlosti, při které bob začne brzdit.) Ale bylo to úžasné a jsem moc ráda, že jsem šla. Sama bych to nedala, ale je skvělé, že můžete ve dvojici. Byla to jízda, a dokonce vás to během jízdy vyfotí. Kameru jsem nikde neviděla, ale naštěstí to není tak hrozná fotka. Bála jsem se, že tam budu mít otevřenou pusu, jak jsem křičela na přítele, ať brzdí.

Naprosto bombastická dovolená a rozhodně doporučuji, pokud chcete někam do přírody!

Komentáře

1. Věřím, že dovolená byla fajn. Fotky jsou moc hezké. 🙂 Ještě před covidem jsme navštívili Stezku Valaška - byl to příjemný výlet.

OdpovědětVymazat
  2. Vypadá to tam nádherně, hned bych jela taky! :)

3. Joo, všechna ta místa jsou krásný. V Losinách jsem kdysi byla, docela bych se tam podívala i do těch papíren. Dolní Morava je hrozně hezký místo, i o okolí, na most se chystáme, ale až někdy za rok, až opadne ten hlavní turistický nápor. Na Pradědu jsme včera měli taky hezký počasí, akorát v dáli byla mlha, tak zas tak hezký výhled nebyl, ale taky to bylo super!

4. No tak to je paráda :) Moc ti to sluší! Super, že vám to tak vyšlo. Na Dlouhých Stráních jsem byla několikrát. A na tu bobovou dráhu chci taky!

OdpovědětVymazat
  5. Oh, hory ... Hned bych někam jela. Snad nám to vyjde za tři týdny, kdy máme naplánovaný týden v Krušných horách

6. Častolovice to je moje dětství prostě a Velké Losiny tak tam vzpomínky na výlet se střední školou na který si myslím že většina zúčastněným tenkrát nikdo nezapomněl :D. Jinak parádní fotky, ze spousty fotek vidím i svoje vzpomínky a jednou se chci na tyto místo znovu podívat.

Epilepsyylife

OdpovědětVymazat
  7. Už na Instagramu jsem hltala všechny ty fotky ze strories, kde jste všude byli a jak je tam hezky 🙈🤗. Je dobře, že dovča předtím nevyšla.. nezažili by jste toho tolik jako teď a hlavně tu novinku - visutý most. Já teda z výšek naštěstí strach nemám, ale věřím, že to bylo nepříjemné když se ten most hýbal..Na bobové dráze jsme s přítelem byli jen v Praze na Proseku a užili jsme si to, děsně nás to bavilo, ale někdy by jsme chtěli vyzkoušet i nějakou delší dráhu 🙂. Jinak psala jsi, že cesta po mostě je jednosměrná.. znamená to, že se pak musí zase zpátky? nebo ho lze přejít na tu jednu stranu a pak pokračovat někam dál po své ose? 🙂 Kolik stála vstupenka? 🙈

Odpovědi
    1. Most je jednosměrný, a za mostem právě vede pěší stezka zpět (k lanovce, ke stezce, k mostu). Jiná cesta zpět není. A je to kousek cesty. My platili 880Kč, protože jsme si koupili jednu vstupenku, ve které byla zahrnuta lanovka, stezka i ten most právě. Samostatný stojí asi 450, ale to netuším přesně :-)

Vymazat
  8. Nádherné fotky, hnedka bych taky jela! Vypadá to tam opravdu krásně a jde vidět, že jste si to tam užili ♥ Já poslední roky jezdila spíš po městech, kde jsem ještě nebyla (zámky a podobné památky), než úplně do přírody, ale taky to mám v plánu, snad tedy letos v létě :)

OdpovědětVymazat
  9. Tak to musela být naprostá pecka, já už na takovéhle dovolené v českých horách moc nejsem, užila jsem si jich dost jako malá s rodiči, ale musím říct, že si mi otevřela obzory, že to může být i fajn :) A obdivuju tě, že jsi dala ten visutý most, mě by taky lákal, ale dost se bojím, že bych se rozklepala a nikam nešla - ve výšce potřebuji mít pod sebou pevnou "zem", abych neviděla pod sebe :)

Another Dominika

10. Jeseníky jsou nádherné, ráda se tam vracím. Vyšlo vám úplně peckovní počasí a i program jste poskládali skvěle, od každého trochu. :) Pěkný report.

OdpovědětVymazat
  11. Vypadá to tam krásně, věřím, že jste si to museli užít. :)

12. Wow krásne fotky Jani a určite si odnášaš z tohto miesta nezabudnuteľné zážitky a spomienky na ktoré budeš spomínať vždy s láskou :) Som rada, že si zažila niečo nové, oddýchla si si a načerpala trošku nových síl, človek si musí treba dopriať chvíle pre seba a svojich najbližších :)

13. My příští týden valíme do Krkonoš, takže se nemůžu dočkat. Nicméně tvůj článek moc pěkně napsanej a i skvělý fotky!

OdpovědětVymazat
  14. Naše každoroční dovolená...nicméně ten most-nic pro mě))))

15. je úžasné, jak vám to celé vyšlo a užili jste si to :)

Praděd mám ráda :) doporučuji i trasu údolím Bílé Opavy a návštěvu Karlovy Studánky :)

OdpovědětVymazat
  16. Okolí Dolní Moravy mám moc ráda, je tam krásná příroda, můj obllíbený Kralický Sněžník, a spousta možností k vyblbnutí - vloni jsme tam byli s kolama na trailech, co vedou od lanovky, která je na tom kopci se stezkou v oblacích.
    V Losinách je skvělá pralinkárna, zastavili jste se tam? :)

17. Moc krásné fotky, musela to být super dovča! :) My máme Jeseníky celkem kousek, takže jsem už navštívila Praděd i Dlouhé stráně :). Každopádně tam chci jet taky někdy na dovču a více toho prozkoumat, některá místa, na kterých jste byli, už mám na seznamu :D.

OdpovědětVymazat
  18. Ahoj Jani, u té jedné fotky jsem si skoro říkala jestli nemáš rozvázané tkaničky jak jsou dlouhé :-D Letos se do Jeseníků chystám v létě a taky o tom plánuji článek. Na Dolní Moravě jsem byla vloni v lednu, kdy ještě žádný most nebyl a počasí bylo vhodnější tak na sněžnice a rozhodně ne na boty za 300 Kč a o dost čísel menší kalhoty. No byla zatím jen na Valašce a zde a nemohla bych si vybrat, která stezka je hezčí, obě jsou totiž nádherné a mají to svoje kouzlo. Na most se chystáme, stejně tak možná na bobovku, ale letos už to máme nabité. Je vidět, že sis to moc užila, občas je fajn takhle vypadnout a poznat nová zakoutí naší krásné republiky viď?

Odpovědi
    1. Jo, tkaničky jsou celkem dlouhé :-D Jinak doufám, že vám dovolená vyjde. Na stezku Valašska bych se taky ráda podívala. Jinak je hodně fajn vypadnout a poznávat krásy Česka, máš pravdu ♥

Vymazat
  19. Jeseníky jsou krásné :) máme tam příbuzné. Před 2 lety jsme tam byli, také Praděd, Dlouhé stráně a koloběžky. Právě jsem četla Kladivo na čarodějnice, takže to bylo dost tematické :D. Bob jsme vyzkoušeli v Krkonoších a byla to pecka :) O visutém mostě jsem slyšela nedávno na IG a o pár dní později ho viděla u tebe :D hodně mě zaujal, díky za tip:)

OdpovědětVymazat
  20. O tom novém mostě jsem toho spousta četla a viděla i spoustu fotek a musím teda přiznat, já bych se asi musela hodně dlouho ukecávat tam vlézt. Bojím se výšek čím dál tím víc a fakt s tím mám problém. :D Máš můj obdiv, že si to zvládla. :) Jeseníky vypadají vážně nádherně. Já tam nikdy nebyla. Přece jenom jsem to měla z domova doost z ruky. Fotky se moc povedly! To nebe vypadá nádherně. :)

Odpovědi
    1. Děkuji moc a věř mi, že já na tom mostě taky měla co dělat :-D Nepustila jsem přítelovu ruku a zábradlí ani na minutu z ruky.

Vymazat
  21. Ahoj, moc pěkná trasa, s povedeným počasím by to vypadalo opravdu na pěkný výlet. Asi to nadhodím doma, protože se o prázdninách již tradičně chystáme na nějaký turistický výlet, jen jsme letos ještě nevěděli přesně kam. Dokoupíme ještě nějaký kvalitní oblečení tady a hurá můžem jet na výlet