Moje pocity ze stravy a cvičení

in , by Jana, ledna 12, 2021
Uteklo teprve pár dní od Nového roku, ale i tak jsem si řekla, že napíšu článek o mých pocitech ohledně cvičení. Začala jsem už ke konci prosince a v lednu se do toho vrhla naplno. Pro mě je začátek nového roku krásný start. Minulá léta to byl pole dance, letos je to hubnutí. Jelikož jsem za dva roky přibrala asi deset kilo, tak dolů chci dát především tuk z břicha. Vím, že na váze nezáleží, je lepší se měřit, ale já prostě chci shodit pár kilo. A jak moc jsem se do toho ,,obula"? 

Upřímně řečeno jsem žrout. Jsem dost vybírává, co se jídla týče. Mnohdy jsem hlad řešila formou sladkostí. Nebavilo mě chystat si jídlo na další dny, když už, tak něco rychlého (jogurt, rohlíky, chleba s máslem a marmeládou atd.) Žádné teplé jídlo. Několikrát jsem se snažila zhubnout, ale bez výsledků. Po pár dnech mě to přešlo. Nedokázala jsem pracovat s jídlem a cvičení podle videí mě nebavilo. Takových pokusů bylo dost. A v čem je tedy rozdíl teď? 

Chci to stoprocentně. Jsem odhodlaná ubrat na váze, protože chci lepší tělo. Nechci se denně koukat do zrcadla a užírat se tím, že mám břicho jak ve čtvrtém měsíci těhotenství. Nechci žádné chabé pokusy. Snažím se cvičit 40 minut 3-4x do týdne (zatím splňuji). Moje tělo není zvyklé, takže jsem začala zlehka a všechno pro začátečníky. Objevila jsem dance workouty a neskutečně mě baví. A ačkoliv se to třeba nezdá, opravdu je to makačka! A co je nejdůležitější? Stanovila jsem si cíl, představu i motivaci, a tou je dovolená u moře. Nechci se stydět a nechci se cítit nepříjemně. 

Velkou změnou je strava. Nevyměnila jsem suroviny za zdravější (to už jsem zkoušela a nic mi nechutnalo), ale místo světlého pečiva tmavé a místo sladkostí nějaké zdravější mlsání. Sladké jsem odbourala úplně. Snažím se jíst pravidelně. Porce takové, abych hned neměla hlad. Nic si nikam nezapisuji, nic si nevážím. Beru to v klidu. Denně si dělám smoothie ke svačině. Oblíbila jsem si banánové lívance ke snídani a vařená vajíčka se solí, když mě honí mlsná. Ztráta chuti mě naučila jíst mrkev, zajímavé. 

Tohle je téma, na které má asi každý co říct. Já jen chci oznámit, že po několika pokusech jednou přijde pokus, do kterého dáte všechno. Jen je potřeba asi dozrát, uvědomit si to, urovnat si priority. Po prvním týdnu cvičení a lepší stravy jsem si myslela, jak mi váha klesne, ale bohužel. Dost mě to demotivovalo, ale o to víc namotivovalo, že se nesmím vzdát! (A přestat se sledovat v zrcadle). 

Cvičení nepřeháním, Když cítím, že mám dost, přestanu, aby mě to neodradilo. A víte co je nejzajímavější? Moje vůle! A jako kdyby to všichni okolo vycítili. Najednou dostávám samé sladké. Od přítele, od mámy (která mi jen tak nic nedává), kolegyně, která mi nabízela čokoládu. Nic jsem si nevzala, odolala jsem všemu! (A věřte, že s odoláváním jsem měla vždycky velké potíže). A nejhorší je, když si přítel vytáhne nějaké mlsání večer do postele a nabízí mi. Odstřelit na Měsíc! Každopádně jsem připravená na krizi a koupila jsem si ,,zdravější" brambůrky obsahující quinoa. Mám je doma dva týdny a zatím jsem po nich nesáhla. Úspěch! 
 
Na konci měsíce bych ráda sdílela své pocity a úspěchy, pokud nějaké budou. Shrnout to do článku. 


SHARE 12 comments

Add your comment

  1. Moc ti držím pěsti :) Taky mi po prvním týdnu váha neklesla, ale to neznamená, že to vzdám! :)

    OdpovědětVymazat
  2. Držím palce Jani. Já naštěstí děkuji genům, takže mohu sníst co chci a nepřiberu. Já začala cvičit už někdy loni v dubnu a od té doby se snažím alespoň 2x týdně. Musím říct, že jsem si na pohyb zvykla, i když občas je to dost velké přemáhání. Věřím tomu, že brzo nějaké to kilo dolů půjde!

    OdpovědětVymazat
  3. Moc ti držím palce a myslím si, že jdeš na to skvěle! Prostě svým způsobem, nehrotíš a tak je to podle mě i udržitelné :). Člověk si musí najít svůj způsob prostě :). Já se také snažím trochu cvičit a i trochu líp stravovat. Hlavně teda, ať má z toho psychiku dobrou, takže ne že bych přestala něco jíst, jen ty ne příliš zdravé věci konzumuji v menším množství :).

    OdpovědětVymazat
  4. S hubnutím nemám prakticky žádné zkušenosti, ale pod větu, že po několika pokusech přijde jeden, do kterého dáte všechno, bych se s chutí podepsala :-) Moc držím palce a přeju pevnou vůli!

    OdpovědětVymazat
  5. Krásně napsané a držím palce! Pokud se k tomu dostanu mohla bych sepsat článek o tom jak jsem to měla já. Protože si myslím, že bych něco málo také mohla předat. Tak uvidíme jak bude čas! Samozřejmě držím palce a důležitá věc, přijmout své tělo takové jaké je a věnovat mu zdravé jídlo. Ono se uzdraví. Pohyb je také důležitý a je fajn když najdeš něco co tě baví a ne nemusí to byt jen nějaká fitness cvičení a videa. Každý pohyb se počítá! Držím palce a budu se těšit na další článek s tímto tématem!

    OdpovědětVymazat
  6. Držím ti mega moc palce. Já se těším, až porodím, dokončím šestinedělí a vrhnu se na nějakou svou fitness rutinu, protože to nic nedělání mě níčí :D
    BLOG:Monika beauty

    OdpovědětVymazat
  7. Já mám od června nahoře asi 7 kg a to také není nic moc. Držím ti při stravě a cvičení palce, snad se mi také podaří shodit - konec konců máme stejný cíl. :))

    OdpovědětVymazat
  8. Super, gratuluji k pevné vůli. :) Nicméně, na mě jediné, co funguje, je počítání kalorií. Protože třeba ty zdravější brambůrky jsou kolikrát kaloričtější, než ty obyčejné. Stejně tak i to pečivo nebo zdravější mlsání. Nakonec pak můžu mít ještě větší příjem, než když to vůbec neřeším. Takže potom logicky nehubnu. Vím, že je to náročnější, ale pro začátek bych doporučila spočítat si, kolik máš jist kalorií, abys hubla a pak to nějaký čas počítat. Potom si můžeš dát i něco sladkého, když se ti to vejde do příjmu. :)
    Držím palce, ať se ti daří, ať tě to baví a ať jsi zdravá. :)

    OdpovědětVymazat
  9. Držím palce ve vytrvání! :) Jen ti chci připomenout, že až se bude tělo cítit na odpočinek - odpočiň si, až si bude chtít dát malinko něco nezdravého - dopřej mu to. :) Prostě se poslouchat, ale pozor, neplést s výmuvami mozku! :D
    Určitě to zvládneš, děláš to přeci kvůli sobě! :)

    OdpovědětVymazat
  10. jo to s tím okolím! Před pár lety jsem bydlela s kamarádkami a oni, že přestaneme jíst sladké a začneme jíst pravidelně a zdravěji. No kdo jsem já abych řekla, že ne, to by mi stejně neprošlo. A jak říkáš, hned mi ve škole všichni začínaly nabízet sladké, potkala jsem na chodbě spolužačku ze střední a že hej mám svátek dej si čokoládu...pak jsme měli večerní hraní her s přáteli u někoho doma (jindy jsme chodili do čajky, hospody apod) takže každý jsme donesli něco sladkého apod.. (je vtipný donést něco jen pro ostatní, když ty to nejíš)..no vydržela jsem to nejdéle z holek :D a bylo zajímavé, jak člověk začal mít k sladkýmu i odpor a když jsem přece jen neodolala, že někdo měl nějakou novinku, tak mi to přišlo moc přeslazené. Ale teď už sladké jím, ne přehnaně ale užívám si dortíky atak víc než kdy předtím upřímně. Ale taky se víc než dřív hýbu. Jako koukám, jak ti to fakt jde dobře s tím nejezením sladkého (tleskám). A dance workouty jsou fakt bezva :).

    OdpovědětVymazat
  11. Je super, že to děláš s rozumem a úplně to nehrotis. Když víš, že nemůžeš, necháš toho, nepíšeš si kalorie apod. To by z toho pak mohl člověk zblbnout.. Moc ti držím palce, ať se ti daří, určitě to zvládneš! :)
    Leník

    OdpovědětVymazat
  12. V té stravě dělej změny pomalu, není dobré si hned odpírat vše, co Ti chutná a na co jsi byla zvyklá :) Určitě Ti to pak déle vydrží :)

    WantBeFitM

    OdpovědětVymazat

Děkuji vám za vaši přízeň. Těším se na vás u příštího článku. ♥

© janine · THEME BY WATDESIGNEXPRESS